Miért együnk datolyaszilvát


Település:
Fejér megye, Székesfehérvár

Kategória:
Egészség, Megelőzés

Létrehozva:
2020-01-18 00:00:10

Cikk írója:
Vécsey Lászlóné


Miért együnk datolyaszilvát

Miért együnk datolyaszilvát - mik az előnyei

Miért együnk datolyaszilvát - mik az előnyei 

Datolyaszilva - a szervezet számára szükséges anyagok kimeríthetetlen tárháza.

Csodálatosan egyesíti - , kálium-, magnézium- , kalcium -, vas- , jód , A-vitamin

(béta -karotin ), C , PPvitaminokat.

Mik az előnyei?

Datolyaszilva feltölti a szervezetet kálium sókkal , melyek olyannyira szükségesek

a szív-és érrendszer számára.

A datolyaszilva hasznos tápanyagai együttesen erősítik az érfalakat, csökkentve

a hipertóniás kockázatokat, és normalizálja a vérnyomást.

Már a látványa is szemet gyönyörködtető - a legjobb a téli lehangoltság és a

depresszió elűzésére.

A datolyaszilva csodálatos narancssárga színének forrása az A-vitamin (béta-karotin)

amely segít a rák megelőzésében.

Az A-vitamin a legkedvezőbb hatással van a szemre, és a bőr állapotára.

Ugyanez a karotin gondoskodik a légző rendszerünkről, és megelőzi a hörgő, és

tüdőgyulladást.

Magas A, és C vitamintartalmának köszönhetően növeli az immunitást, ezzel

megvéd bennünket a megfázásos betegségektől.

Világkörüli útjára Kínából indult, és eljutott egészen hazánkig, ahol nagyon

kedveli a klímát, és gazdag terméssel hálálja meg a törődést.

Több mint 200 fajtája ismert, Japánban találhatjuk a legnagyobb fajtaválasztékot.

Alapvetően megkülönböztetünk, magtalan és magos fajtákat, a csersavtartalmától

függően van amelyik már keményen is édes és ehető.

A nálunk termő fajták, és a kereskedelemben árusított gyümölcsök leginkább

összehúzzák a szájat, hogy ne csalódjunk benne, türelmesen várjuk meg, amíg

néhány napi érlelés után tapintásra puha lesz akkor egy csodálatos aromás

mézédes gyümölcsöt ízlelhetünk.

Cukortartalma eléri a gyümölcs súlyának negyedét, ezért ha megeszünk két érett

hurmát, már nem fenyeget az éhség.

A tápláló energiájával együtt teljes értékű vitamin és nyomelem készlethez, és

tengernyi élvezethez jutunk.

A mi vidékünkön is megterem, és sok kiskert dísze a csodálatos narancssárga,

fényes héjú gyümölcseivel, melyek ősszel színesítik a helyi piac választékát.

Október, novemberben szüreteljük, és utóérlelés után válik ehetővé.

A fán maradt termések az első fagyok után annyira édesek mint a lekvár,

de már nem tarthatóak el hosszú ideig.

Gyümölcsét ősidők óta alkalmazzák Kínában a különböző vese és húgyhólyag

betegségeknél.

A benne lévő magnézium segít kijuttatni a nátriumsókat szervezetünkből, ezzel

tehermentesítve a veséket.

A datolyaszilva levelében és termésében lévő nyomelemeknek (vas) köszönhetően

az anémia megelőzésében hasznos.

Napi egy gyümölcs biztosítja az idegek megnyugvásához szükséges magnéziumot,

és ezzel biztosítja a nyugodt alvást.

A benne lévő fruktóz és glukóz pedig gondoskodik a jó hangulatunkról.

Az összehúzó és baktericid tulajdonságának köszönhetően a kisebb

égéseket és sebeket, ha a tiszta gyümölccsel bekenjük gyorsan, begyógyítja,

és kellemes hűsítő hatású.

Magas cukortartalma miatt cukorbetegeknek nem ajánlott a fogyasztása.

Kisgyerekeknek bőrrendellenességek esetén ne adjunk datolyaszilvát!

A vásárlásnál válasszunk minél élénkebb színű gyümölcsöt, a csészelevelei

legyenek teljesen szárazak.

A fekete foltok és pöttyök a kezdődő romlás jelei.

Hűvös helyen hosszabb ideig tárolható, 0-1 ºC-on 2-3 hónapig eláll.

A melegben néhány nap alatt megpuhul, vagyis beérik.

Amikor teljesen puha, félbevágva kikanalazhatjuk, vagy a héját lehúzva fogyasztható.

A magas csersavtartalom miatt csak rövid ideig hőkezelhető, különben kicsapódik.

Minden gyümölcs 8 magot tartalmaz (kivéve a magtalan fajtákat), melyekben igen

magas a hasznos anyagok koncentrációja.

Ki ne dobjuk hanem, serpenyőben, vagy a sütőben megszárítjuk, kávédarálón

megőröljük, és ebből 3 teáskanállal 1dl vízben megfőzünk — a kávét helyettesítő

italt kapunk, melynek a hatása frissítő, de nem izgat fel, és nem okoz szívdobogást.


3.0 (CGBY-SA-3.0)